• Štýle

aktualizované

Pracujete doma?

Pracujete doma? Užívajte si to po celý čas, pretože nie každý má takú možnosť. Pracujete z domova alebo si aspoň raz denne sadnete na chvíľu (pár hodín) k počítači, aby ste dohnali resty z práce? Potom potrebujete domácu pracovňu! Ako ju začleniť do domácnosti, bez toho aby vás obťažovala a narušovala harmóniu domova?

Komplet nábytku - kolekcia do pracovne
Komplet nábytku – kolekcia do pracovne 

Kam umiestniť domácu pracovňu?

Nie je podstatné, či ju umiestnite do kuchyne alebo do obývacej miestnosti. Pokiaľ to len trochu ide, mali by ste však zavrhnúť spálňu. Tam skutočne práca v žiadnej podobe nepatrí. Zvolený priestor má pokiaľ je to možné s okolitým zariadením splývať, a nie tam pôsobiť ako päsť na oko. Nemal by samozrejme vybočovať ani extrémnym neporiadkom. Keď máte málo miesta, vyrieši to napríklad len písací stôl (napríklad aj rohový) s rôznymi nadstavcami, kam si môžete narovnať potrebné zložky a šanóny. Nepostrádateľné sú u stolu šuplíky alebo voľne stojace kontajnery. Aby ste boli spokojní a výkonní, musíte mať hlavne o všetkom prehľad. V pracovnom priestore sa musíte jednoducho orientovať, mať všetko rýchle po ruke a nezdržovať sa zbytočným hľadaním.

Šikovní pomocníci

Na trhu existuje veľa praktických doplnkov, ktoré vašu domácu pracovňu dostatočne oživia a naviac vám uľahčia prácu. Asi najdôležitejšie z nich je stolná lampa. Najvhodnejšia je taká, ktorá má nastaviteľné rameno. Môže byť doplnená tiež napríklad tužkovníkom. Stôl si môžete ozvláštniť rôzne tvarovanými a farebnými vzkazovníky, zošívačkami, stojany na tužky, vizitky a podobne. Zaujímavou dekoráciou sa môže stať magnetická tabuľa, ktorú zoženiete aj v nerezovom prevedení. Získate väčší prehľad, keď si na nich pripevníte rôzne lístočky, účtenky či pozvánky. Celkový dojem ešte vylepšíte, keď si kúpite farebné magnetky. Aby ste pri každom kroku nezakopávali o rôzne káble, určite oceníte ich organizér. Kúpite ho v rôznych prevedeniach, od obyčajnej krabičky až po rôzne designové tvary, ako je napríklad kabelka.
Úplná alebo čiastočná práca z domova je v súčasnej dobe čím ďalej tým bežnejšia a obľúbenejšia. Zamestnávatelia ju často uvádzajú ako jeden zo zamestnaneckých benefitov. Pre ľudí na voľnej nohe alebo začínajúcich živnostníkov je práca z domu spôsobom, ako ušetriť za prenájom kancelárie
Ako všetko má home office tiež svoje výhody a nevýhody. Pri práci v kancelária nás často rozptyľujú kolegovia, môžeme sa uberať k čítaní noviniek na internetu alebo na sociálnych sietiach. Rozptýlenie môže prísť aj doma, napríklad v podobe neumytého riadu, plného koša špinavého prádla alebo iných povinností. Základom efektívnej práce z domova je vytvorenie príjemného pracovného prostredia, kde bude možné rozptýlenie eliminovať, aby sme mohli podávať čo najlepší pracovný výkon.

Kde si vytvoriť pracovný kútik

V prvom rade je nutné vybrať, kam domácu kanceláriu umiestníte. Pokiaľ máte doma nevyužitú samostatnú miestnosť, máte vyhrané. V prípade, že máte malý byt a bojujete o každý štvorcový meter, budete si musieť poradiť inak a zariadiť si v niektorej miestnosti pracovný kút. Tento priestor môžete opticky oddeliť napríklad nábytkom alebo zástenou. V oboch prípadoch je ale nutné, aby toto miesto bolo vyhradené len a jedine pre prácu. Pre zvýšenie produktivity doporučujeme umiestniť stôl k stene, tak aby vás pri pohľade na monitor nerozptyľovalo nič okolo. Rozhodne nedávajte pracovný stôl k oknu, pretože to zahŕňa veľa vizuálnych vnemov, ktoré môžu odvádzať pozornosť.

Pracovný stôl a ergonomická stolička ako základ

V domácej kancelárii by samozrejme nemali chýbať dve veci – pracovný stôl a kancelárska stolička. Pokiaľ pracujete na stolnom počítači, budete potrebovať dlhšiu dosku pracovného stolu. V prípade, že k práci používate notebook, vystačíte si s menším stolom.
Majte ale na pamäti, že na stole nebudete mať pravdepodobne len počítač, ale tiež rôzne dokumenty, šanóny alebo napríklad aj tlačiareň. Zvoľte preto dostatočne veľký stôl. Pokiaľ sa potykáte s nedostatkom miesta, riešením môžu byť rohové stoly. Zamerajte sa tiež na zdanlivo drobnosti, ako je počet zásuviek stolu, miesto na nohy a výška pracovnej dosky. U stolu budete pravdepodobne sedieť niekoľko hodín denne, preto je nutné, aby vám vyhovoval.
Ďalšou nemenej dôležitou súčasťou domácej kancelárie je stolička. Pokiaľ v kancelárií budete tráviť iba niekoľko hodín týždenne, nemusíte do stoličky vkladať prehnané investície a vyberať môžete iba podľa svojich osobných preferencií a vkusu. Dlhodobé sedenie avšak vyžaduje kvalitnú ergonomickú stoličku s kolieskami a podrúčkami. Sedenie na nevhodnej stoličke sa vám môže vymstiť bolesťami chrbtice a celého tela, výber preto nepodceňujte.
Ďalšie kategórie:

Ďakujem, že ste si článok prečítali až do konca. Ako ho hodnotíte?

0 z 0 názory

Článok zatiaľ nemá žiadne hodnotenia. Buďte prvý, kto ohodnotí!

Kristína Mikulová

Súvisiace články