Aká je správna poloha pri spánku?

Matrac a vankúš majú kľúčový význam pri pohodlnom odpočinku. Je však oveľa viac faktorov, ktoré prispievajú k zdravému spánku. Jedným z nich môže byť aj poloha, v ktorej  sa najčastejšie nachádzame počas spánku. Málokto si uvedomuje, že poloha tela môže mať obrovský vplyv na to, ako sa cítime, keď sa prebúdzame. Aká je teda najlepšia poloha pri spánku? 
 
V tomto článku sa dozviete: 
 
· Aké sú následky nesprávnej polohy pri spánku? 
· Je lepšie spať na bruchu, na boku alebo na chrbte? 
· Prečo na polohe pri spánku záleží?
 
Prečo na polohe pri spánku záleží?
 
Väčšina ľudí, ktorým záleží na zdravom a pohodlnom spánku, sa zameriava predovšetkým na výber spacieho matraca a vankúša, ktorý vyhovuje našim individuálnym potrebám a preferenciám. To je veľmi dobrý prístup. Treba však povedať, že poloha, v ktorej najčastejšie spíme, je tiež dôležitá pre  našu chrbticu. Chrbtica by mala byť v ľahu rovná, pričom treba brať do úvahy celé telo. Každá poloha pri spánku je iná a má svoje výhody i nevýhody. Problémy so spánkom sú často spojené s nesprávnou polohou tela počas spánku, čo môže mať za následok pocit nedostatku odpočinku, bolestí chrbta a hlavy, ako aj malátnosť. Zlé držanie tela môže súvisieť so zlými návykmi. Dôležité je vedieť, že s trochou úsilia a trpezlivosti môžeme návyky zmeniť. Vykonanie niekoľkých zmien sa výrazne zlepší komfort počas spánku.
 
materace do sypialni
 
Spanie na bruchu – je to zdravé? 
 
Špecialisti v oblasti fyzioterapie naznačujú, že pravidelný spánok na bruchu je návykom, ktorý nepriaznivo ovplyvňuje naše zdravie. Počas spánku v tejto polohe stláčame väčšou silou spodné časti brucha a jeho orgány. Z dlhodobého hľadiska sa môžu vyskytnúť príznaky pálenia záhy. Pri spánku na bruchu navyše trpí aj krk, pretože je neprirodzene pokrčený. Poloha na bruchu nie je zdravá, preto je dobré zmeniť návyky. Ktoré polohy spania sú pre naše zdravie najlepšie?
 
 
materace hilding
 
 
Spanie na boku – dobrá voľba 
 
Spánok na boku je považovaný za najlepšiu polohu na spanie. Je pravda, že väčšina ľudí si to vyberá inštinktívne, ale treba sa snažiť, aby ste v takejto polohe spali každý deň. Fyzioterapeuti však upozorňujú, že najlepším riešením je vložiť medzi kolená menší vankúš alebo dokonca paplón, ktoré pomôžu uľaviť chrbtici. Mierne pokrčenie nôh nám umožní viac sa uvolniť a chrbtica bude v svojej prirodzenej polohe. V prípade ak v tejto polohe pociťujete bolesť bokov, ramien alebo znecitlivenie končatín, potrebné je sa uistiť, či matrac nie je príliš tvrdý. Pre informáciu je dobre vedieť, že pri spánku na pravej strane boku vyvíjame tlak na pečeň a na ľavej strane boku zas na srdce. Je teda dobré meniť strany počas spánku. 
 
Na chrbte – najzdravšia poloha na spanie 
 
Najlepšia a najzdravšia poloha na spanie je poloha na chrbte, pri ktorej chrbtica, krk a svalstvo pocítia úľavu. Vtedy ruky a nohy sú uložené rovno a hlava je mierne zdvihnutá. Takto sa telo počas spánku uvoľní a rýchlejšie zregeneruje. Zlepšuje sa aj krvný obeh. Spánok na chrbte sa odporúča ľuďom, ktorí trpia chronickými bolesťami chrbta a krku. Odborníci však upozorňujú, že táto poloha v spánku sa neodporúča ľuďom trpiacim syndrómom spánkového apnoe. 
 
 

články