Reklamácie
VII.Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, reklamácie)
Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho
obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade
zistenia existencie vady tovaru je zástupca predávajúceho povinný
umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru,
ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe takto
vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci
odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou, alebo potvrdiť doručenie tovaru s
vadou a následne v zmysle reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu
vád tovaru u predávajúceho. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať
dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie
tovaru predávajúcemu znáša predávajúci. O takejto situácii nás prosím
okamžite informujte emailom na info@nabytok-bogart.sk, alebo na telefónnom
čísle +421233418621.
Nezabudnite si tiež skontrolovať počet balení a tento počet zapíšte
do prepravného listu, ktorý podpisujete pri preberaní zásielky. Toto je
nevyhnutné pre prípad, ak by nebola dodaná niektorá súčasť celku.
7.1. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo,
aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný
vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
7.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru,
alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým
predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru
alebo závažnosť vady.
7.3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný
tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
7.4. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni
tomu, aby sa tovaru mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci
právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie
isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak
však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo
pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
7.5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
7.6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú
z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 7.1. až 7.3. týchto obchodných a
reklamačných podmienok) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623
Občianskeho zákonníka (bod 7.4. až 7.5. týchto obchodných a reklamačných
podmienok) tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci
mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.
7.7. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov
SR a kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo u
určenej osoby. Informácie o určených osobách a servisných miestach pre
záručný a pozáručný servis sú uvedené na zadnej strane záručného listu
alebo ich poskytne predávajúci kupujúcemu na požiadanie telefonicky
alebo prostredníctvom e-mailu.
7.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok
predávajúceho, teda čl. 7 týchto obchodných a reklamačných podmienok.
Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o
podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno
reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18
ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene
zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení
neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") v čase pred uzavretím kúpnej
zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci
mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.
7.9. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od
predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.
7.10. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť za
vadu tovaru týkajúcu sa len tovaru, ktorý vykazuje vady, za ktoré
zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a
bol zakúpený u predávajúceho.
7.11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v
prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že
doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav
vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 7.1. až 7.5. týchto
obchodných a reklamačných podmienok (ďalej len "Oznámenie o uplatnení
reklamácie") vo forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie,
ktorý Vám pošleme na vyžiadanie na Vami uvedenú emailovú adresu. Predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na
reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci
je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky
požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru;
kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. §
622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má právo uplatniť
reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie
záručných opráv (ďalej len "určená osoba"). Zoznam určených osôb je
uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť
predávajúci.
7.12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť
predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky
nasledujúce podmienky:
7.13. Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne
doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci je okrem
splnenia podmienok podľa bodov 7.12 písm. a) týchto reklamačných a
obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na
vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru predávajúcim alebo treťou
osobou určenou predávajúcim. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru,
ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne
zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej
vety. Ak však predávajúci alebo ním určená tretia osoba napriek
poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečí
vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od
doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu, reklamačné
konanie začína dňom doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie
predávajúcemu.
7.14. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o
uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim,
napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe. Ak je reklamácia uplatnená
prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je
povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak
nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného
odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie;
potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má
možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
7.15. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v
zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň
je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť
predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v
zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je
predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie
podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní
od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa
vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní
odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia
reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie
reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má
spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť, alebo má právo na výmenu tovaru za
nový tovar.
7.16. Záruka sa nevzťahuje na vady, na ktoré bol v čase uzatvárania
zmluvy upozornený, alebo o ktorých musel s prihliadnutím k okolnostiam
pri uzatváraní zmluvy vedieť.
7.17. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú
vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
7.18. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru: